home



Sabtu, Mei 1

- semangat 1 mei

bismillahirrahmanirrahim..


gambar hiasan.(sila klik)

Selamat hari pekerja buat yang bergelar pekerja.Juga kepada petugas-petugas dan pendokong-pendokong serta aktivis-aktivis jemaah yang memperjuangkan agama Allah walaupun hakikatnya tiada istilah 'CUTI' dalam hidup kalian.Moga-moga 1 Mei menjadi titik tolak untuk terus bersemangat dalam perjuangan meneruskan warisan Nabi.

Sebagai perangsang dan kata semangat buat diri sendiri juga kepada sahabat-sahabat di luar sana, jadikan 1 Mei sebagai hari untuk kita terus mara dalam setiap langkah kita selaku penuntut ilmu. Tuntulah ilmu sebaiknya dan jadikanlah diri kita sebahagian daripada golongan yang cintakan ilmu dan ulama'.Bukan hari untuk kita bersuka-ria dan dalam masa yang sama mencampakkan diri ke lembah kebinasaan. Lebih malang lagi jika ada yang sudah berani menghina golongan ilmuwan dan ulama'.

العلمأ ورثة الأنبيأ
ulama' adalah pewaris nabi.

sempena 1 mei ni juga, bersamalah kita letakkan diri kita dalam golongan yang takutkan Allah.Lebih-lebih lagi kita selaku golongan penuntut ilmu Allah, yang memahami akan kalam Allah dan Rasul.

انما يخشى الله من عباده العلمأ
hanya yang takutkan Allah dari kalangan hamba-hambaNya adalah ulama'

Moga golongan ilmuwan terus cemerlang dan gemilang dalam memartabatkan agama Allah.janji Allah adalah pasti.Kemenangan atau syahid pasti menunggu kita jika ikhlas kerana Allah.

Wallahualam.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...