home



Jumaat, Mac 26

-rindu mereka

bismillahirrahmanirrahim...

Tiba-tiba terdetik hati mengenangkan mereka yang tersayang.Sekian lama tidak bersua muka sejak pulang dari bercuti dua tahun sudah.Teringat suasana indah desaku di tanah air.Jauhnya aku di perantauan.Keberangkatanku ke bumi anbiya' demi merealisasikan impian ibubapaku.Moga aku terus istiqamah dalam menuntut ilmu.Takkanku hampakan harapan mereka."Wan,belajarlah bersungguh-sungguh.Abah akan usaha cukupkan perbelanjaan wan selagi terdaya tulang empat kerat ni bekerja.Abah hanya harapkan kejayaan Wan,"nasihat abah padaku.


wajah ketenangan sumber
inspirasiku.ketabahan abah yang banyak mendewasakan aku.



Dua hari lepas aku telefon bertanyakan khabar.Alhamdulillah kesihatan mak abah baikMoga Allah terus pelihara mak abah.Tapi sedikit berita mengejutkanku.Mak disahkan mengalami masalah jantung dan masih diperingkat awal.Namun itu cukup menyesakkan nafasku."Ya rabb,Engkau Tuhan yang memiliki segala kekuatan.Tabahkan hati ibubapaku dan peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku sejak kecil."Moga makbul doaku.



sifat keibuanmu mengajar aku erti redha Allah.Sesuai dengan namaku.Moga Allah sentiasa meredhai kehidupan mak dan abah.

p/s : mak abah..doakn kejayaan wan dunia akhirat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...