home



Rabu, Mei 4

- mereka, dulu..kini kita..

Saban tahun, tirai PMRAM berlabuh. Kini muncul lagi suasana serupa. Pasti banyak kenangan pahit manis. Fitrah perjuangan, kepimpinan silih berganti. Meneruskan kesinambungan agenda dakwah yang dibawa pejuang terdahulu.

"Kemantapan Fikrah Membina Syakhsiah", suatu tema yang mungkin sudah agak lama namun sejauh mana terpahat di hati. Realiti jadi saksi, kesatuan terpecah dek kerana tiada kefahaman berbentuk kebersamaan. Fikrah yang lemah, memustahilkan untuk kukuhnya kesatuan.

Selaku penuntut ilmu, syakhsiah yang perberibadikan Rasulullah sebagai idola haruslah ditonjolkan. Segala ilmu yang diterokai sepanjang keberadaan dibumi anbiya', perlu diaplikasi sejajar dengan kekuatan fikrah yang mantap.

Juga selaku ahli yang cintakan kesatuan, kebersamaan kita bersama jemaah adalah atas dasar kefahaman yang jelas tentang pentingnya berjemaah.

Buat pimpinan PMRAM yang baru menaiki takhta, kalian kan diperhatikan di setiap sudut. Kalianlah murabbi yang bakal membawa bahtera PMRAM ke jalan yang di redhai Allah.

Rebah bangun dalam medan juang ini adalah fitrah..!!

Bimbinglah kami dan kita semua selaku abna' as-saurah dengan cahaya keIMANan dan kesatuan.

Moga PMRAM terus subur hingga akhirnya.

We love PMRAM..!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...