home



Khamis, Jun 10

- impian anganku...

bismilahirrahmanirrahim..

Aku bingung.Buntu memikirkan nasib masa hadapanku.Apa yang aku lakukan hari ini bakal menatijahkan sesuatu dalam hidupku.Alhamdulillah,imtihan yang dilalui fasa ni makin hampir ke penghujung.Insya allah aku akan lalui ujian berbentuk syafawi pada akhir bulan nanti.Namun sejauh mana persediaan aku?Bersediakah aku atau masih lagi berseronok dengan laman sosial?Allahu rabbi..tetapkan imanku.Adik bermonolog.

Imtihan.

Imtihan dilalui tanpa persediaan yang secukupnya.Tapi sudah berusaha sebaik mungkin.Moga Allah menatihkan dengan keputusan yang terbaik.Masa ni baru terasa balik akan kepentingan ilmu.(sudah terhantuk baru nak tergadah.) Ilmu yang dituntut bukan sekadar untuk sijil. Bahkan untuk diamalkan dalan kehidupan. Moga diberkati segala ilmu. Dan memberi manfaat untuk seluruh alam.Ameen.

Blog.

Lama sudah tidak menulis.Masa begitu terbatas. Semacam seisi dunia ini kekalutan. Masing-masing mencari arah tuju.(bukan nak meluah rasa..).Pelbagai maklumat boleh diperoleh dengan satu klik.Ditambah dengan timbulnya pebagai isu yang tak kurang hebatnya. Usai selesai imtihan, terus menyibukkan diri dengan dunia internet.Mencari sesuatu yang tidak pasti.Moga Allah ketemukan.

Facebook.

Satu-satunya laman sosial yang mendapat tempat dihati manusia kini tanpa mengira usia.Aduh, lekanya berfacebook. Semacam ada jarum yang sentiasa memberi suntikan untuk terus melayan. Ramai sudah yang bertanya, apa pendapat enta tentang facebook.(tolong jawab..).hanya mampu menjawab, tidak mengapa andai sekadar sebagai medium untuk berhubung dengan kawan-kawan lama.Sedangkan dalam masa yang sama banyak sudah penulisan tentang pengharaman facebook.Dalam erti kata lain, boikot facebook.INSYA ALLAH..!!

Menulis.

Dalam semenjak dua ni hati teruja untuk menulis. Menulis sesuatu yang memanfaatkan diri dan juga orang lain. Nak belajar berpuisi.mengarang cerpen, novel dan sebagainya.Berbakatkah aku?Kan kucuba. Nak kena belajar banyak benda lagi dan yang penting mesti pandai bahagi waktu.Insya allah.

Rancangan.

Pernah terpasang impian untuk menghabiskan hafazan Al-Quran sebelum pulang ke tanah air kelak.Moga semangat ini sentiasa kental tak pernah luntur.(ade orang bagi semangat ker??)Untu masa terdekat ni nak fokuska dulu pada hafazan.Nak mengarang sambil2.(nak jadi penulis gak..)Akaun facebook akan ditutup dalam masa terdekat.(Tak dapat nak lawan israel laknatullah,sekurang2nya dapat boikot facebook).Insya allah.

p/s : Tugas sebagai penuntut ilmu masih belum selesai. Moga pemahaman tentang Fiqh Aulawiyat dapat dihadami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...