home



Sabtu, April 17

- kempen jom bantah..

bismillahirrahmanirrahim..

gambar hiasan

1.Jika tidak puas hati,bantah.Itulah fitrah manusia.Memang manusia itu diciptakan untuk berkata 'ya' pada yang benar dan 'tidak' pada yang salah.

2. Pada yang membantah,kalian kan dianggap pengganas.Sengaja menimbulkan kekecohan.Lagi-lagi di jalanraya.Pastinya mengganggu ketenteraman awam.Ini semua didikan pembangkang.Kata mereka yang dibantah.

3. Dari dulu hingga sekarang,manusia khususnya umat Melayu sering berbantah.Jika dikampung,bebudak bergaduh kerana kehebatannya bermain guli dipertikai.Jika di rumah,anak-anak mogok lapar kerana ayah tak beri duit poket lebih.Isteri mencemuh jika si suami balik lewat malam.Semuanya gara-gara penafian hak.

4. ISA dipertikai kerana menahan orang tanpa bicara.Rakyat memali ramai yang dibunuh dan ditahan kerana mempertahankan us Ibrahim.Orang kampung kecoh harga minyak naik tapi pakcik-pakcik hanya boleh berbantah di kedai kopi.Masa berkempen untuk pilihanraya,rakyat ditabur dengan pelbagai janji.Bila kalah,bantah lagi.

5. Rakyat marah kerana Anwar ditahan.Bahasa ibunda menjadi isu kerana nak mengagungkan bahasa penjajah.Rakyat bantah lagi.SPR tak telus,rakyat buat demo.Di jalanan.

6. Hak PMRAM untuk memiliki ARMA dinafikan.Terdapat jurang kasih sayang yang sepatutnya diberi kerajaan terhadap anak-anak Melayu,ahli PMRAM dianaktirikan.Ketetapan etika di setiap persatuan anak negeri,dipertikai ahli.

7. Sana sini orang tidak berpuas hati.Semalam yang terbaru.RM77 juta diberi kepada APCO Worldwide sebagai bayaran khidmat rundingan.

8. Tunggu episod seterusnya untuk kita bantah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...