home



Rabu, April 7

-rehat untuk bekerja

bismilahirrahmanirrahim

"kenapa dah lama tidak update blog?kan aku sudah beritahu,kamu hanya hangat-hangat tahi ayam.Hanya bersemangat di peringkat awal.Kemudian langsung tidak bernyawa."kata sahabatku.Kusangkakan panas sampai ke petang,rupanya hujan di tengah hari,alang-alang menyeluk perkasam,biar sampai ke pangkal lengan.Aku bermonolog sendirian.

Tersentak aku dari lamunan.Sekian lama tidak menulis.Ya,aku akan terus menulis.Kembali bersemangat.Semua ini gara-gara semangat yang ditunjukkan kawan-kawan.Masakan kawan-kawanku yang jauh lebih sibuk pun masih sempat bersengkang mata mengadap monitor,kenapa tidak aku?Aku yang sepatutnya mendahului mereka.Bukan sengaja nak bersaing atas kehebatan,bahkan nikmat kemudahan itu patut kita manfaatkn sebaiknya.Kata orang,dunia dihujung jari anda.Sekali klik,sudah mampu menguasai dunia.

Hingga saat ini masih terasa beban yang terpikul.Bersama dalam barisan kepimpinan walaupun hanya diperingkat persatuan pelajar,cukup untuk aku rasa beratnya tanggungjawab.Tapi aku gembira.Ilmu berorganisasi sangat aku hargai.Mengajar aku erti kesabaran dan kecekalan seorang pejuang.Mengorbankan kesenangan diri demi ketuhan sebuah kesatuan.

Cukup aku berehat.Akan bekerja seperti biasa.Moga bersih hatiku untuk terus menukil kalam Nabi.Itu yang hanya mampu aku buat.Bersenjatakan pena dalam berdakwah.Biar aku redah segala benteng yang cuba menghalang kemenangan agamaku.Aku ingin syahid dijalanNya.

2 ulasan:

  1. suke2...teruskan menulis...selamat berjuang..berjuang mmg pahit..tp di janjikan dengan karpet merah di kemudian nnty...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...