home



Rabu, April 28

- politik sana sini

bismillahirrahmanirrahim..

Aku bukan yang selayaknya untuk bicara politik. Namun kalau bukan aku,siapa lagi..?Semua kita tak dapat lari dari politik. Islam sendiri tak boleh dipisahkan dengan politik. Pon takkan tertegaknya Islam tanpa politik.

Dalam suasana mahasiswa kini, bukan mencari jalan membenarkan mahasiswa atau pelajar berpolitik. Bahkan rela atau tidak mereka terpaksa menceburkan diri dalam bidang politik walaupun tidak secara khusus.

Sebarang urusan berkaitan pihak kedutaan, pon tidak dapat lari dari politik. Hatta urusan dengan pihak universiti pun, ada kaitan dengan pihak kedutaan. Kedutaan Malaysia mana-mana negara berperanan menjaga kebajikan rakyat Malaysia. (kebajikankah???)

Perpindahan pelajar ke kampus induk Kaherah bagi mahasiswa di peringkat cawangan, tidak diketahui dengan jelas dasar itu. Penghantaran pegawai dari Malaysia untuk memantau anak-anak malaysia di setiap negeri, semuanya berlatarbelakangkan politik.( tak kisahlah kalau ahli politik sekali pon, tapi tak perlulah sampai menzahirkan pembawakan dasar politik yang di anuti.)

Tidak masuk akal jika ahli politik sendiri melarang mahasiswa berpolitik. Mungkin dia berhak melarang jika tidak pernah berstatus pelajar.

Di Mesir ada kelab UMNO, adakah kelab PAS perlu diwujudkan?Tak mustahil wujud jika PMRAM kalian yang hapuskan.

Kepada pihak berwajib di Malaysia, jangan salahkan anak-anak Malaysia khususnya mahasiswa Al-Azhar yang kini pandai berpolitik.

Jangan biarkan rakyat Malaysia di Mesir berdemontrasi.Kecoh nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...